Logo mooigeldropmierlo.nl
Bestuurslid Antoon Sloots (l) en voorzitter Bart Aarts (r)  | Fotonummer: bd2053
Bestuurslid Antoon Sloots (l) en voorzitter Bart Aarts (r) (Foto: Peter Wijlaars)
Evenementen

60 jeugdteams en 77 volwassenteams in actie bij achttiende Sterrenslag Zesgehuchten

Geldrop - "De mensen vinden het gewoon leuk om mee te doen. Maar het is ook een soort reünie. Voor de achttiende keer wordt dit jaar Sterrenslag Zesgehuchten gehouden. Om de twee jaar zie je een soort kameradenhappening", zo verklaart bestuurder Antoon Sloots het succes van dit groots opgezette soort driedaags zeskampevenement. De achttiende editie vindt komende weekeinde plaats op De Beekweide in de wijk Zesgehuchten.

Redacteur: Wil van der Velden
Fotograaf: Peter Wijlaars

Verrassen
"Veel deelnemers die hier hebben gewoond en verhuisd zijn, treffen elkaar dan weer", gaat Antoon verder. In de loop van de jaren groeide het aantal groepen dat mee kan doen van 20 tot 77. "Er blijft gewoon aanwas. Dat komt omdat er ook groepen jeugd meedoen. Die jongeren blijven hangen en groeien dan door naar de oudere groepen", legt Bart Aarts, voorzitter van het bestuur, uit. "Sterrenslag is ontstaan uit een sterke club mensen die een heel goed concept hadden. Iedere twee jaar proberen we wat aan de opzet te veranderen. We vinden het leuk de mensen te blijven verrassen."

Pubquiz
Twee jaar geleden was voor het eerst een pubquiz onderdeel van de wedstrijden. "We begonnen op zaterdagavond om kwart over acht. In de tent waren 1200 tot 1400 mensen. Bij het uitspreken van de eerste opdracht was het muisstil in die ruimte. De koude rillingen liepen me over mijn rug", zo beschrijft Bart het fanatisme van de deelnemers.

Nabootsen
Zo moeten de groepen dit jaar als nieuwigheid een uitgereikte foto uitbeelden. Op die foto staan zeven bestuurders uitgedost in verschillende tenuen en met opvallende attributen en decor. De spelers van een groep moeten die scene nadoen en er een foto van maken.

Vrijwilligers
Zo'n tachtig tot honderd vrijwilligers werken mee aan de organisatie van de Sterrenslag. Ze zijn scheidsrechter, helper bij de spelen, barpersoneel. "Die vrijwilligers vinden het gewoon leuk om te doen en wij voorzien ze goed van eten en drinken", stelt Bart. Toch is het vinden van voldoende vrijwilligers steeds meer een probleem. "De komende twee jaar moeten we daarom naar andere oplossingen zoeken", meent Antoon.

Huidige regels
De eisen waaraan een evenement moet voldoen, zijn steeds strenger geworden in de afgelopen jaren. "Het is niet erg dat die eisen gesteld worden, maar het zou fijner zijn als die ruim van tevoren bekend gemaakt worden aan de organisatie. En niet, zoals nu, twee weken van tevoren toen we het 50 pagina's tellende document met regels kregen", noemt Bart als nadeel van de huidige regeling.

Folder
De organisatie leverde bij de buren van het feestterrein een mooie folder af met daarop het programma. "Vorige keer hadden we geen klachten van overlast voor de buurt. We vertellen de buurt dat het feest om 01.00 uur stopt. Daar houden we ons dan ook aan. Als er wel klachten zijn, nemen we die ook heel serieus", aldus Antoon.

Programma
Vrijdag begint het feest met een optreden van twee bands. Zaterdag staan de jeugdspelen van van 11.00 tot 16.30 uur op het programma en om 20.00 uur begint de pubquiz. Zondag begint de Sterrenslag voor volwassenen om 11.00 tot 15.15 uur. Vanaf 18.00 uur begint de feestavond en prijsuitreiking, om 23.00 uur is het einde van deze editie.

Meer informatie kunt u vinden op: www.sterrenslag.org

Meer berichten
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=mooigeldropmierlo.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>